Dzesēšanas sistēma
Ūdenssūknis
Parasti motorus dzesē gaiss,taču lielākajā daļā gadījumu tiek izmantots vēl kāds palīglīdzeklis, lai siltumu novadītu līdz gaisam - tas ir ūdens, tosols un antifrīzs, bet, lai šķidrums cirkulētu, nepieciešams sūknis. Šim mērķim izmanto lielākoties centrbēdzes sūkni. To ar siksnas palīdzību piedzen no motora.
Termostats
Termostats ir ierīce pastāvīgas temperatūras uzturēšanai. Tā uzdevums ir atvērties pie noteiktas temperatūras un palaist šķidrumu tālāk lielajā dzeses lokā. Vai arī aizvērties un noslēgt lielo dzeses loku. Termostata darbību pārbauda, novērojot radiatora iesilšanas intensitāti pēc auksta motora iedarbināšanas. Motora iesildīšanas laikā ar termostatu ierobežo dzesēšanas šķidruma cirkulāciju caur radiatoru, motors iesilst ievērojami ātrāk un 7 - 8 reizes mazāk dilst. Radiatoram un pievadcaurulēm motora iesildīšanas laikā jāpaliek aukstam, tikai iesildīšanas beigās tam jākļūst siltam.
Motora radiators
Radiators - tas sastāv no daudzām tievām alumīnija caurulītēm, ko savā starpā savieno sīkas plāksnītes, lai rastos liela virsma, kas palīdz novadīt siltumu gaisā. Mūsu servisa pieredzējušie automehāniķi veiks Jums kvalitatīvu un drošu radiatoru maiņu Jūsu automobilim!
Dzesēšanas šķidrums
Visus motorus dzesē gaiss,taču lielākajā daļā gadījumu tiek izmantots vēl kāds palīglīdzeklis lai siltumu novadītu līdz gaisam- tas ir ūdens, tosols, antifrīzs. Mūsdienās pieejami trīs krāsu (un veidu) antifrīzi: zaļi, sarkani un dzelteni. Izplatītāki ir pirmie divi no minētajiem. Antifrīzi kalpo, lai:
1) nodrošinātu dzinēja un dzesēšanas sistēmas aizsardzību pret koroziju (ko nodrošina inhibītorpiedevas);
2) aiztaisītu mikroplaisas radiatoros;
3) eļļotu sūkni.